Sterke en unieke content is niet meer genoeg!

Het interweb is zich extreem aan het uitbreiden, niet alleen merk je dat op het gebied van SPAM, maar tevens merk je dat op het gebied van SEO en artikel marketing. Wanneer je eenmaal honderden fora hebt bezocht dan kom je er al snel achter dat kwalitatieve content ervoor zorgt dat jouw website een succes wordt, maar is dit wel zo?

Kwalitatieve content is niet meer genoeg!

Randy Fishkin van SEOmoz heeft tijdens een “White Board”-Friday uitgelegd wat het kaf van het koren scheidt. Waarom SEOmoz zo’n succes is en hoe je dit kunt behalen met jouw bedrijfswebsite.
Zeg nou zelf, de volledige top 10 (misschien zelfs top 20) scoort op belangrijke termen met unieke en kwalitatieve content. Content waarvan je zelf zou zeggen, ja! hier heb ik wat aan.

Wil je serieus extreme groei meemaken dan zegt men dat kwalitatieve content tegenwoordig niet genoeg is om te scoren en social shares te krijgen. Tegenwoordig noemt men dit de 10x factor. 10x betere content dan alle unieke en kwalitatieve content die wordt aangeboden.

Hoe bereik je de 10x content factor?

De content factor wordt bereikt door een controle van de sociale shares via buzz sumo op de belangrijkste vragen in combinatie met een strakke vragenlijst. Hierbij kun je denken aan:

  • Worden deze vragen beantwoordt?
  • Hoe is de ‘User Experience’?
  • Details en hoe uitgebreid is het?
  • Gebruik van visuele aspecten?

Wil jij ervoor zorgen dat je content gedeeld wordt dan moet je al deze factoren controleren. Denk jij dat je het niet gaat halen met de content die al geleverd wordt? Begin er dan niet meer aan! Zeg nou zelf, extreem goede content (factor 10x) is niet te vergelijken met de “Sterke unieke en kwalitatieve content”. Deze content wordt geschreven binnen een weekend. Extreem goede content wordt geschreven binnen weken. Je legt de lat hoog en concurrentie zal nooit de tijd erin kunnen steken om jouw artikel te evenaren. Wanneer je alleen het beste van het beste levert kun je rekenen op trouw volgers/shares en uiteindelijk veel verkeer.

Voor de volledige omschrijving, bekijk het filmpje van SEOmoz.

Niels Vos

Niels is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Tevens adviseert hij ondernemers op het gebied van online marketing. Oprichter van Webdesign-Twente en optimalisator bij webhoster Antagonist B.V.

More Posts - Website - LinkedIn - Google Plus

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.