Wat weet u over linkbuilding?

Heeft u een website of een webshop waarbij het noodzakelijk is om hier organisch bezoek op te krijgen? Dan kunt u dit doen door een enorm budget aan advertenties uit te geven, maar het werken aan kwalitatieve linkbuilding is ook een belangrijk punt. Google vindt dat, kwalitatieve links die wijzen naar een bepaalde website, nog steeds erg belangrijk zijn. Daarom is het verstandig om de laatste trends en belangrijke punten van linkbuilding toe te lichten, zodat u weet welke kunt u hiermee op kunt.

De term ‘linkbait’

U heeft er misschien nog nooit van gehoord, maar vast wel eens gezien; een ludieke actie van een bedrijf dat klakkeloos wordt overgenomen door grote partijen. Doordat een ludieke actie wordt overgenomen krijgt deze website veel backlinks vanaf externe websites met een hoge autoriteit. Dit zorgt ervoor dat u een sterk backlinkprofiel opbouwt en uiteindelijk zal dit resulteren in een betere online vindbaarheid.

Kunt u trustbuilding al?

Naast kwalitatieve linkbuilding is trustbuilding weer een nieuwe tak van sport binnen de SEO wereld. Hierbij gaat het om het vertrouwen dat uw bedrijf wekt bij een zoekterm en ervoor zorgen dat u onderwerp van gesprek wordt. Wanneer bepaalde zoektermen in combinatie met een bedrijfsnaam worden gebruikt zal Google snel lezen dat dit relevant is en dat het dus de moeite waard is om hier autoriteit aan te geven. Ook social media zal hierin een belangrijke rol gaan spelen, want deze platformen worden vaak gebruikt om te spreken over bedrijven en merken. Dit zal Google daarom gaan ‘crawlen’ en gebruiken bij het geven van autoriteit.

‘Mining’ van de concurrentie

Voorheen was het erg belangrijk om de backlink profielen van grote concurrenten te bekijken en waar mogelijk is te kopiëren. Dit kan nog steeds, maar doordat content steeds hoger in het vaandel staat kunnen hier ook plekken mee worden gewonnen. Kijk dus naar de content van uw grootste concurrenten en zorg dat de content op uw eigen site simpelweg beter is.