Hoe zorg jij voor meer conversie op je website?

Logo Solid ResultsGemiste kansen, dat is wat je overhoudt aan een website met lage conversie. Dit moet koste wat kost worden voorkomen. Je hebt niets aan een website met vele bezoekers als de conversie laag is. De kunst is ervoor te zorgen dat bezoekers niet alleen op je website terecht komen maar vervolgens ook tot actie over gaan.

Maak gebruik van CTA’s voor het verhogen van jouw conversie!

Het vergt een verandering in hoe je de bezoeker benadert. Vaak gebruiken we CTA’s (call-to-actions) die zeer dwingend overkomen; “Neem contact op”, “Download nu de PDF” of “Direct naar onze shop”. Dit zijn eigenlijk commando’s die de bezoeker direct naar een product of dienst leiden. De bezoeker is echter vaak op zoek naar een oplossing en is lang niet altijd bereid om een product te kopen of om direct een dienst af te nemen. Probeer eerst wat weg te geven om zo een binding met een potentiele klant aan te gaan.

Denk in oplossingen en creëer wederkerigheid

Het is belangrijk de bezoeker te verassen. Kom met oplossingen voor hun zoektocht. Geef de oplossingen gratis en zorg dat je contact legt met je bezoeker, ook als deze niet direct iets wil kopen. Trigger de bezoeker met de informatie die hij zoekt en zorg dat hij iets moet achterlaten om over de gehele oplossing te beschikken. Vraag ook niet om te veel informatie, dat schrikt af. In de eerste instantie is een email adres en een naam vaak al voldoende.

Wil u graag uw website goed laten bouwen? Kies dan voor de specialisten van webdesign Eindhoven! Wij helpen u graag verder in het ontwikkelen van een website die u geld oplevert in plaats van enkel geld kost.