WordPress vertalen » De effecten op de SEO voor jouw bedrijf?

logo wordpress
WordPress
is nog steeds één van de meest gebruikte contentmanagementsystemen van deze tijd. Het is een betrouwbaar, eenvoudig en gebruiksvriendelijk systeem. Toch blijkt het voor ondernemers nog vaak een zwart gebied te zijn wanneer men met zijn of haar website internationaal producten of diensten aan wil gaan bieden.

Hoe pak je dit aan? Waar dien je op te letten en wat zijn de belangrijkste factoren voor online internationaal succes? Wij behandelen het allemaal in deze blog.

Wat is het effect op de SEO wanneer je je website vertaald?

Het vertalen van WordPress kan op vele manier invloed uitoefenen op de vindbaarheid van je website. Je wilt nou eenmaal niet dat de stap richting het buitenland effect heeft op je nationale rankings! Wij hebben daarom voor jouw een stappenplan opgesteld waar je op moet letten om ervoor te zorgen dat het vertalen van je website geen negatief effect heeft op je nationale SEO.

De volgende factoren kunnen van invloed zijn op je SEO:

  1. Duplicate content, canonicals en rel alternate
  2. Land TLD of domeinstructuur
  3. Webhoster of CDN
  4. Correcte vertaling

Duplicate content

Duplicate content is een issue voor iedere website. Je wilt voorkomen dat de content op je website wordt aangemerkt als duplicate content. Het vertalen van je website kun je op specifieke manieren herschrijven en doorvoeren zonder dat het wordt aangemerkt als duplicate content, maar wat als je over een Nederlandse website beschikt en je wil deze tonen in Belgie? Hoe voorkom je duplicate content op een .nl en .be domein (Regional). Maak gebruik van rel=”alternate” met de juiste landcode op de specifieke pagina’s per domein. Maak tevens gebruik van een canonical richting het bericht.

Land-TLD of structuur

Kies je voor een specifieke land-TLD (.de/.be/.uk) of ga je voor een structuur in je bestaande domeinnaam (.nl/de/). Beide mogelijkheden hebben voor- en nadelen. De keuze voor een specifieke land-TLD lijkt voor de hand te liggen, echter dien je hier weer waarde voor op te bouwen. Voor de korte termijn niet de beste oplossing, maar zeker wel voor de lange termijn, waarbij je enige waarde hebt opgebouwd (zeker een aanrader).

Wil je liever direct profiteren van je eigen opgebouwde waarde met je Nederlandse domeinnaam dan kun je kiezen voor een mappenstructuur. Echter raden wij zeker aan om te kiezen voor de land-TLD.

Webhoster of CDN

Je website snelheid en ook de mobiele snelheid van je website wordt een steeds belangrijkere factor binnen de zoekmachine. Adwords heeft al aangekondigd dat ook de mobiele snelheid mee gaat spelen in de Adrank. Zorg dus dat je kiest voor een professionele webhoster! Aangezien de afstand van tot de server meetelt in de snelheid van je website is het ook belangrijk dat de webhoster een webserver in het betreffende land aanbied. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je altijd nog kiezen voor een CDN, waarbij er een cache van je website ingeladen wordt vanaf de dichtstbijzijnde webserver.

Vertaal je website 100% correct!

Logo vertaalbureau perfectEr is niets zo vervelend als veel spelfouten en een rare opbouw van je zinnen. Zeg nou zelf, je gaat toch ook niet met een bedrijf in zee dat niet professioneel overkomt? Kies daarom voor een professioneel aanpak, laat je WordPress vertalen door een specialist!

Niels Vos

Niels is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Tevens adviseert hij ondernemers op het gebied van online marketing. Oprichter van Webdesign-Twente en optimalisator bij webhoster Antagonist B.V.

More Posts - Website - LinkedIn - Google Plus