Linkbuilding en SEO uitbesteden, hoe en waarom?

Om meer bezoekers en dus potentiële klanten naar je website te halen is het belangrijk dat je goed te vinden bent in Google. De meeste mensen zullen de naam van je website namelijk niet kennen, of hebben zelfs nog nooit van je bedrijf gehoord. Door een simpele zoekopdracht in Google hopen ze de juiste website te vinden. Sta je niet op de eerste pagina, dan is de kans klein dat je veel bezoekers krijgt. De meesten zullen op de links van je concurrenten klikken, die wel op de eerste pagina staan. Linkbuilding en SEO zijn erg belangrijk om hoger in Google te komen. Maar wat is dat nu precies?

Linkbuilding – Wat is dat?

Linkbuilding is een techniek waarbij je links naar jouw site op andere sites plaatst. Voor zoekmachines is het dus alsof die andere site jou goedkeurt, en jou relevant vindt. Ook helpt dit je om hoger in Google te komen. Het plaatsen en ‘ruilen’ van links neemt echter veel tijd in beslag, waardoor veel website-eigenaren besluiten dit niet te doen. Zonde, want het helpt echt.

SEO – Wat is dat?

SEO staat voor Search Engine Optimization. Het is best een ingewikkeld concept, maar het komt er op neer dat je het makkelijker maakt voor Google (en andere zoekmachines) om je website te vinden. Met een goede SEO komt je website al snel hoger in Google.

Waarom zou je je linkbuilding en SEO uitbesteden?

Op internet zijn er wat handige tips te vinden voor zowel linkbuilding als SEO, maar echt simpel is het niet. De algoritmes, en dus de ‘regels’ veranderen regelmatig. Daarbij neemt het erg veel tijd in beslag, vooral wanneer je hier geen of weinig kennis van hebt. Je linkbuilding en SEO uitbesteden is daarom vaak de beste optie. Je bespaart veel tijd, en je weet dat het wordt gedaan door iemand die verstand van zaken heeft.